סוגי הליווי והתמיכות

תמיכה לימודית פרטנית

במסגרת החינוכית על ידי מורה/גננת מומחית תחום: 

הקניית מיומנויות שפתיות ותמיכה לימודית הקניית מיומנויות תוך שימוש באסטרטגיות מותאמות

להוראת תלמידים עם ירידה בשמיעה: מיומנויות שפה, ייצוג עצמי, מתן כלים להשתלבות חברתית.

 

קלינאי תקשורת

מעקב אחר השימוש בעזר השמיעה, עבודה שמיעתית, שפה ותקשורת היגוי ופונולוגיה, ייעוץ אודיולוגי 

בניטור עזרי שמיעה הגברה ופתרון בעיות, הדרכה וליווי קלינאיות.

 

תמיכה רגשית חברתית פרטנית ו/או קבוצתית

פעילויות העשרה, התנדבויות, שירות משמעותי, פנאי, קשר עם קבוצת השווים , ייצוג וסנגור עצמי, פיתוח 

דרכי התמודדות ופיצוי.

 

התאמות לימודיות

בדרכי היבחנות בהתאם לרמת הירידה בשמיעה.

 

פעילות אחר הצהריים

למרכז כו"ח בירושלים מגיעים תלמידי כו"ח לפעילות אחה"צ. התלמידים מגיעים מרחבי המחוז והפעילות פזורה בחמש שלוחות אשר ממוקמות בישובים הבאים: ירושלים, בית שמש, מעלה אדומים, אפרת ומודיעין. 

המטרה העיקרית שלשמה מתקיימים מפגשי השלוחה היא ההזדמנות להיפגש באופן קבוע עם קבוצת השווים – חברת ילדים המתמודדים עם ירידה בשמיעה. לכל שלוחה מאפיינים ייחודיים לה ומגוון פעילויות בהתאם (חברתיות, רגשיות ולימודיות).  כמו כן, תכיפות המפגשים משתנה משלוחה לשלוחה. 

חברת הילדים מגוונת מאוד וכוללת ילדים ונוער עם רמות שונות של ירידה בשמיעה, חלקם מרכיבים מכשירי שמיעה, חלקם עם שתלי שמיעה וחלקם ללא מכשירים כלל. המפגשים נותנים הזדמנות לכל אחד להרגיש שייך ולהיתרם מקהילה תומכת. 

הגדרות כלליות כניסה למערכת