התחום החברתי-ריגשי
שמיעה תקינה מאפשרת התפתחות תקשורת, שפה ודיבור תוך כדי הבניית משמעות לעולם הסובב אותנו באופן טבעי מהגיל הרך. למגבלה בשמיעה עלולות להיות השלכות נרחבות על התפתחות הילד ותפקודו. ייתכן ויתעוררו קשיים באיכות התקשורת עם הסביבה, בתהליך התפתחות השפה הדבורה, במובנות הדיבור, ביכולת קליטת המידע ובביסוס ידע עולם, בהישגים לימודיים, בפיתוח כישורים חברתיים, בהתפתחות רגשית ובביסוס דימוי עצמי חיובי.
אוכלוסיית הילדים כבדי השמיעה והחירשים הטרוגנית מאוד, ולפיכך קיימת שונות רבה בתפקודם הלימודי והחברתי של ילדים אלו. תפקודם מושפע מגורמים רבים ובהם: סיבת המגבלה בשמיעה, גיל ההתרחשות שלה (לפני רכישת השפה או אחריה), חומרת המגבלה ואיפיוניה, קיומן של בעיות נוספות, עקביות השימוש בעזרי השמיעה, גיל תחילת השיקום השמיעתי והטיפול החינוכי ועקביותם ושיתוף פעולה בין המסגרות המטפלות לבין משפחתו של הילד.
אפשרויות התערבות במקרה של צורך חברתי-רגשי:
- עבודה פרטנית עם מורת כו"ח.
- פעילויות חברתיות בקבוצות ברחבי המחוז בשעות אחה"צ – ירושלים, מודיעין, בית שמש, אפרת, מעלה אדומים.
- פעילויות חברתיות בקבוצות בשעות הבוקר בבתי הספר, בקבוצות עם תלמידי כו"ח ותלמידים שומעים.
- שיתוף אנונימי באתר אינטרנט סגור וייחודי לתלמידי כו"ח במחוז ירושלים.